Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postava učence ve filozofii Friedricha Nietzscheho
Svoboda, Lukáš ; Chavalka, Jakub (vedoucí práce) ; Novák, Aleš (oponent)
Tento text se zabývá zkoumáním postavy učence ve filosofii Friedricha Nietzscheho. Hlavním cílem je analyzovat, jak Nietzsche chápe učence, jejich roli ve společnosti a jejich vztah k vědě a pravdě. Práce zkoumá Nietzscheho kritiku vědy a logiky jako nástrojů moci a sociálních struktur a jak tato perspektiva ovlivňuje jeho celkový pohled na vědecké poznání a objektivitu. Podrobně se věnuje Nietzscheho rozlišení mezi "vůlí k pravdě" a "vůlí k nepravdě" a jejich propojením v kontextu jeho filosofie. Dále prác Nietzscheho pohled na učence, jejich omezení a vliv na kulturní a intelektuální prostředí, a porovnává tuto figuru s ideálem "génia" nebo "svobodného ducha". Součástí práce je rovněž diskuse o historismu a vědecké objektivitě v Nietzscheho filosofii. Na základě důkladného zkoumání Nietzscheho textů a související sekundární literatury práce poskytuje komplexní pohled na Nietzscheho kritiku a přístup k těmto klíčovým filosofickým tématům.
Specifika výchovy a vzdělání nadaného dítěte
Tesařová, Monika ; Dvořáčková, Hana (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE Husitská teologická fakulta BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Specifika vzdělání a výchovy nadaného dítěte Vedoucí práce: Autor: PhDr. Hana Dvořáčková Monika Tesařová Praha 2012 CHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE Hussite Theological Faculty BACHELOR THEIS Specific training and education of gifted children The work supervisor: Autor: PhDr. Hana Dvořáčková Monika Tesarova Prague 2012 Děkuji PhDr. Haně Dvořáčkové za její podněty a rady, které mi jako vedoucí mé bakalářské práce poskytovala při jejím zpracovávání. Prohlašuji, že jsem tuto bakalářskou práci s názvem Specifika vzdělání a výchovy nadaného dítěte vypracovala samostatně a s použitím citovaných pramenů, literatury a dalších odborných zdrojů. V Praze dne 16. 4. 2012 podpis ……………………………. Anotace Tato práce podává v teoretické části informace o specifikách vzdělávání nadaných dětí v České republice. Obsahuje souhrn informací o historii, edukaci, přístupu i legislativě. Její praktická část je tvořena dotazníkem určeným široké veřejnosti a následně interpretuje jeho výsledky, názory a informovanost o nadaných dětech. Annotation The theoretical part of this thesis provides us about specifics of the education of gifted children in the Czech republic. Contains a summary of the history, education, legislation and access. The practical part of this thesis...
Filosofické reflexe tvořivé zkušenosti
Fridmanová, Milena ; Koubová, Alice (vedoucí práce) ; Nitsche, Martin (oponent) ; Pokorný, Vít (oponent)
Fridmanová, M.: Filosofické reflexe tvořivé zkušenosti Předkládaná disertace se věnuje tématu tvořivé zkušenosti. Tvořivá zkušenost není něčím, co bychom záměrně dělali, zároveň se však neobejde bez naší aktivity a připravenosti. Tato práce si klade základní otázku, jak můžeme přispět k tomu, aby k nám přicházely tvořivé impulsy a abychom je byli schopni uchopit a přetavit do díla. Práce vychází z předpokladu, že dnešní představy o tvorbě vycházejí z romantického pojetí, podle kterého je umění produktem génia tvořícího z nadpřirozených sil, které nemá ve své moci. Ve 20. století byla tvořivost podrobena rozsáhlému vědeckému výzkumu, zejména psychologickému, který ukázal, že tvořivostí disponuje každý a že ji lze rozvíjet. O to je aktuálnější otázka, co v tvořivém procesu ovlivňujeme a co ne. První kapitoly práce jsou věnovány filosofické interpretaci tří výkladů tvořivé zkušenosti v podání Schopenhauera, Nietzscheho a Gadamera. Záměrem této interpretace je zdůraznit protichůdné motivy jednotlivých pozic. Schopenhauer je zde pojednán jako představitel typického romantického pojetí génia, který tvoří díky vrozeným schopnostem a dotýká se tím neměnné podstaty světa. Nietzsche je představen v bodě svého odvratu od Schopenhauerovy metafyzické perspektivy. Tvořivá zkušenost podle něj nemůže spočívat v...
Pojetí lásky u Platona a Schopenhauera
Najman, Jiří ; Blažková, Miloslava (vedoucí práce) ; Hogenová, Anna (oponent)
Tato práce se snaží skrze přiblížení filosofie obou autorů vysvětlit jejich pojetí lásky. V obou metafyzikách se snaží nalézt motivy, které, jak se autor domnívá, jsou stále živé, přestože se zdá, že nám jsou tak vzdáleny.
Schopenhauerův pohled na člověka
Najman, Jiří ; Blažková, Miloslava (vedoucí práce) ; Hogenová, Anna (oponent)
Cílem práce bylo objasnit postavení člověka v Schopenhauerově filosofickém systému. Tohoto cíle mohlo být dosaženo pouze za pomoci vysvětlení metafyzické Intelekt, jak bylo vysvětleno, je primárně pouhým nástrojem vůle určen k dodávání motivů. Z tohoto důvodu většina lidí různými způsoby neustále slepě ukájí své chtění, tudíž téměř každý stojí na stanovisko přitakání vůli. Lidé neustále podléhají klamu vůle, kterým se ukázal být egoismus. Z tohoto důvodu to, co se pro většinu z nás jeví jako nejvyšší dobro, je ve skutečnosti dobrem pouze pro vůli. Vůle tak s námi hraje podvodnou a skutečně zvrácenou hru, kterou většina z nás nikdy nemůže vyhrát. Ukázal jsem však, že existují jedinci, kteří byli přírodou obdařeni nadměrně vyvinutou silou intelektu. Jedině tato, paradoxně téměř až nepřirozeně vyvinutá síla intelektu, může vést k poznání, že vůle ve své partii s lidmi hraje nečestně. Hovořil jsem o třech skupinách lidí, které jsou zmíněného poznání schopny. První skupinou jsou lidé geniální, kteří se mohou ponořit do stavu čisté kontemplace a na chvíli tak zapomenout, že hrají onu zvrácenou hru. Tím, kdo dále prohlédne nečistá pravidla hry je Schopenhauerův světec, který, přestože je stále ještě zčásti zapojen do partie, soucitně pomáhá lidem, jelikož poznal, že celá hra se netýká pouze jednotlivců,...
Pojetí lásky u Platona a Schopenhauera
Najman, Jiří ; Blažková, Miloslava (vedoucí práce) ; Hogenová, Anna (oponent)
Tato práce se snaží skrze přiblížení filosofie obou autorů vysvětlit jejich pojetí lásky. V obou metafyzikách se snaží nalézt motivy, které, jak se autor domnívá, jsou stále živé, přestože se zdá, že nám jsou tak vzdáleny.
Schizofrenik v sociálně kulturním prostředí - jeho výtvarný projev a vnímání světa
Brichcínová, Markéta ; Hnilica, Karel (vedoucí práce) ; Matějů, Martin (oponent)
Tato práce představuje pojednání o schizofrenii, jednom z nejzávažnějších onemocnění, které ovlivní člověku život ve všech jeho oblastech. Předkládám sumu informací o příčinách vedoucích ke vzniku onemocnění. Odpovídá m na otázky, jak lze schizofrenii léčit a proč ovlivňuje život nemocného v tak vysoké míře. Práce shrnuje jednotlivé pohledy na diagnostiku a léčbu schizofrenie v průběhu dějin po současnost. Kladu si otázku, jak společnost nahlíží na duševně nemocného v dnešní době. Zabývám se výtvarným vyjádřením osob se schizofrenií, které je pro ně charakteristické. Odpovídám na otázku, do jaké míry jejich tvorbu ovlivňuje nemoc a proč je pro ně touha tvořit tak nutkavá. Kladu si otázku, zda je genialita spjata s šílenstvím.
Specifika výchovy a vzdělání nadaného dítěte
Tesařová, Monika ; Dvořáčková, Hana (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE Husitská teologická fakulta BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Specifika vzdělání a výchovy nadaného dítěte Vedoucí práce: Autor: PhDr. Hana Dvořáčková Monika Tesařová Praha 2012 CHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE Hussite Theological Faculty BACHELOR THEIS Specific training and education of gifted children The work supervisor: Autor: PhDr. Hana Dvořáčková Monika Tesarova Prague 2012 Děkuji PhDr. Haně Dvořáčkové za její podněty a rady, které mi jako vedoucí mé bakalářské práce poskytovala při jejím zpracovávání. Prohlašuji, že jsem tuto bakalářskou práci s názvem Specifika vzdělání a výchovy nadaného dítěte vypracovala samostatně a s použitím citovaných pramenů, literatury a dalších odborných zdrojů. V Praze dne 16. 4. 2012 podpis ……………………………. Anotace Tato práce podává v teoretické části informace o specifikách vzdělávání nadaných dětí v České republice. Obsahuje souhrn informací o historii, edukaci, přístupu i legislativě. Její praktická část je tvořena dotazníkem určeným široké veřejnosti a následně interpretuje jeho výsledky, názory a informovanost o nadaných dětech. Annotation The theoretical part of this thesis provides us about specifics of the education of gifted children in the Czech republic. Contains a summary of the history, education, legislation and access. The practical part of this thesis...
Problém obchodního cestujícího a metoda GENIUS
Škopek, Michal ; Pelikán, Jan (vedoucí práce) ; Fábry, Jan (oponent)
Cílem diplomové práce je vysvětlit Problém obchodního cestujícího a vytvořit program, který bude počítat speciální metodu GENIUS. Problém obchodního cestujícího je popsán z několika hledisek. Nejprve z hlediska historického k objasnění souvislostí s určitými metodami a následně je popsán z hlediska výpočetních metod. Pro popis těchto metod byly vybrány zástupci jak exaktních metod tak i heuristických. Stěžejní částí diplomové práce je popis heuristiky GENIUS, ke které je vytvořen speciální počítačový program. Tento program pracuje nejprve s algoritmem GENI a následně s post-optimalizačním algoritmem US. Program je popsán z uživatelského pohledu a je k němu vytvořen manuál. Program je otestován na dvou základních příkladech. Výsledky, dané výpočtem pomocí programu pracujícím s heuristikou GENIUS, jsou srovnány s výsledky získanými pomocí exaktních algoritmů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.